Den andre fredagen i hver måned arrangerer vi et nytt webinar om sosiale medier. Webinarene varer i én time og er spesielt tilrettelagt for deg som bruker sosiale medier i jobben, men du får også tips og verktøy til privat bruk.
Det andre webinaret handler om hvordan du kan utnytte LinkedIn på jobben.
Faglig vedlikehold
LinkedIn er et sosialt medium med 1,15 millioner brukere i Norge, og det brukes hovedsakelig i jobbsammenheng. I starten brukte de fleste LinkedIn som en digital CV, men de siste årene har blitt et populært medium for vedlikehold av faglige nettverk, utveksling av informasjon og en viktig kanal for å markedsføre bedriften mot både kunder og potensielle arbeidstakere.
I dette kurset lærer du om hvem du kan nå gratis på LinkedIn, hvordan algoritmen fungerer, og hva som er det gode innholdet. Du får en rekke tips for å utnytte LinkedIn som et arbeidsverktøy, og hvordan du kan få god spredning av viktige budskap.
Erfaren kursleder
Kursleder for webinaret er Espen Grimmert fra Carat. Han har vært leder for digitalt salg i Sparebanken Vest, markedsdirektør i Aftenposten og Eniro, markedssjef i NHO og strategidirektør i iProspect.
Grimmert har svært bred bakgrunn fra arbeid med sosiale medier. Han har blant annet skrevet bøkene «100 tips: Slik får du gratis trafikk fra Google» og «Slik bruker du sosiale medier på jobben».
I 2015 ble han kåret til Årets rådgiver for sosiale medier under Social Media Days.
SoMe-skolen
SoMe-skolen er et tilbud til medlemmene i Samfunnsbedriftene. Det består av en rekke seminarer som tar for seg de ulike sosiale mediene, og hvordan disse kan benyttes til å informere og ha dialog med innbyggere, kunder og samarbeidspartnere.
De fleste har en profil på et sosialt medium, men det er stor variasjon i hvor gode og komfortable vi er i vår dialog på de ulike plattformene. Målet med SoMe-skolen er å gi større trygghet i hva, hvor og når du bør dele innhold i sosiale medier – og ferdigheter i innholdsproduksjon.
Alle webinarene varer i én time, og er praktisk orienterte med tips og verktøy for å kunne lage best mulig innhold. På flere av webinarene får du en praktisk brosjyre med oppsummering av alle tipsene og lenker til viktige verktøy. Kurset tar utgangspunkt i bruk av sosiale medier på jobben, men tips og verktøy vil være aktuelle for all bruk av sosiale medier.
Rekker fortsatt hele serien
De som ikke fikk med seg det første webinaret om Facebook og Instagram 9. november, kan fortsatt melde seg på hele webinarserien. Da får de tilsendt en lenke til opptak av det første webinaret, og kan se dette når det passer. Vi sender også ut lysbildene som ble brukt på seminaret.
De som heller ikke kan delta på neste webinar 8. desember, får tilbud om samme opplegg med tilsendt lenke og lysbilder.
Praktisk informasjon
Tid: Fredag 8. desember klokka 10.00 – 11.00
Sted: Digitalt (alle påmeldte får tilsendt lenke til webinaret kl. 15.00 dagen før)
Pris per webinar: 1.500 kroner for medlemmer, 2.000 kroner for ikke-medlemmer, 3.000 kroner for selskaper som vil ha med to eller flere ansatte.
Pris for 5 webinarer: 4.000 kroner for medlemmer, 5.000 for ikke-medlemmer. De som ikke rakk det første webinaret om Facebook og Instagram får tilsendt lenke til opptak.
Dette er de første fem webinarene i SoMe-skolen:
Vi planlegger også flere webinarer om bruk av andre sosiale medier (SnapChat, TikTok etc.) og innholdsproduksjon.