- Gjennom avtalen som vi har inngått med Inventura AS ønsker vi å skape medlemsfordeler, sier juridisk direktør Agnete Sommerset. - Fordelene omfatter bistand til selve gjennomføringen av anskaffelser i tillegg til rådgivning og advokattjenester.
- Vi er også fornøyd med at avtalen inneholder et tilbud om e-læringskurs som folk kan ta når det passer. Dette er kurs som kan føre til sertifisering innen offentlige anskaffelser, legger hun til.
Handlingsrommet bør brukes
Om man benytter mulighetene som fins i regelverket, kan man gjøre bedre offentlige innkjøp. Det er blant annet mulig å ta miljømessige og sosiale hensyn i en innkjøpsprosess – så lenge man går frem på rett måte.
Regelverket har også en åpning for «innovative anskaffelser» der oppdragsgiver beskriver sitt behov og overlater til leverandørene å komme opp med mulige løsninger. Slik får begge parter brukt sin kompetanse optimalt.
Men nyskaping og «skreddersøm» kommer ikke av seg selv. Mange har erfart at det er lett å trå feil i et omfattende regelverk – som attpåtil er i stadig utvikling.
- Det er viktig for oss at våre medlemmer gjennom denne avtalen får tilgang til en vifte av relevante tjenester. Og at medlemmene vil kunne få bistand på kort varsel, fortsetter Sommerset.
- Og alt dette får de til konkurransedyktige satser. Prisene er en del lavere enn om de selv skulle gå ut på markedet og kjøpe tjenester av samme kvalitet, legger hun til.
Benytt dere av medlemsfordelene
Når medlemmet og Inventura er enige om hva oppgaven går ut på, og omfanget på leveransen, sender Inventura en enkel oppdragsbekreftelse som undertegnes av begge parter med henvisning til nevnte avtales betingelser.
Ved spørsmål om betingelser og vilkår i avtalen som Samfunnsbedriftene har inngått med Inventura, ta kontakt med juridisk direktør
Agnete Busengdal Sommerset – tlf. 992 47 988.